urmareste-ne pe facebook! abonare newslatter

Siguranta de 5 stele

Una din preocuparile constante ale constructorului francez este asigurarea celor mai inalte standarde de sigurata pentru a preveni si anticipa orice risc si pentru a proteja toti ocupantii vehiculului.

Aportul Renault in domeniul sigurantei include imbunatatirea vizibilitatii, tinuta de drum, capacitatea de franare, precum si confortul pentru sofer si pasageri.

Vizibilitatea

Cu cat soferii observa un obstacol mai repede, cu atat pot sa anticipeze mai bine un eventual pericol. Asa incat, o buna vizibilitate a drumului este factorul de siguranta primordial. Suprafetele intinse de geam ale automobilelelor Renault, mai ales la monovolume (precum Espace, Scenic si Twingo) largesc campul de vizibilitate al soferului si ofera o panorama excelenta de jur-imprejur.

Se stie ca 50% dintre victimele accidentelor de circulatie au fost implicate in coliziuni produse pe timpul noptii. Pentru ameliorarea vizibilitatii noaptea, Renault a echipat vehiculele sale cu o noua generatie de faruri cu xenon care raspandesc o lumina foarte asemanatoare cu cea a zilei. Farurile de intalnire lumineaza drumul mai bine, facand mai usoara observarea detaliilor si contrastelor.

Franarea

O masina care franeaza bine si intr-un timp foarte scurt este o masina sigura. Pentru a imbunatati capacitatea si intensitatea de franare a automobilelor sale, Renault utilizeaza patru sisteme electronice de ultima generatie:

  • Asistenta la franarea de urgenta detecteaza conditiile de urgenta in functie de rapiditatea cu care soferul actioneaza frana, amplificand forta franarii (care este controlata de ABS);
  • ABS (Sistem anti-blocare ) impiedica blocarea rotilor, chiar si in cazul franarii de urgenta, permitand controlul aspra vehiculului;
  • ASR (Sistem anti-patinare) impiedica patinarea rotilor la demaraj, mai ales pe timp ploios;
  • ESP (Control dinamic al traiectoriei) faciliteaza controlul traiectoriei vehiculului in viraje, sau in caz de manevre bruste.

Confort la bord

Cercetarile asupra comportamentului automobilistilor au aratat ca atunci cand temperatura din habitaclu creste peste 30 grade Celsius, riscul de a parasi carosabilul creste, de semenea, cu 30%. De aceea, trebuie sa avem in vedere intotdeauna ca temperatura din habitaclu sa fie tot timpul bine reglata. Renault a gasit solutia: parbrizul atermic, cu o pelicula subtire inserata in structura parbrizului care respinge razele infrarosii.

Ultimele rezultate ale crash testelor date publicitatii de catre organismul independent Euro NCAP confirma ca Renault se bucura intr-adevar de statutul "Best in class" in materie de siguranta. Megane II, Vel Satis si Espace IV se alatura modelului Laguna II in clubul exclusivist al automobilelor care au obtinut punctajul maxim de 5 stele.

Pentru protejarea ocupantilor in cazul unui impact, Renault mizeaza pe: deformarea programata a habitaclului si retinerea pasagerilor in scaune. Caroserie "inteligent" pliabila, habitaclu rigid, sisteme centura/airbag-uri cat mai performante: aceste elemente consituie siguranta pasiva.

Un habitaclu cu dubla protectie:

Deformare programata:

Desi poate parea curios, o masina sigura trebuie sa se deformeze in urma unui soc.

Renault lucreza de mult timp la deformarea programata a caroseriei spate/fata. Aceasta trebuie sa absoarba violenta socului si nu ocupantii vehiculului.

Habitaclul, care are rolul unei celule de supravietuire, nu trebuie sa se deformeze. Un vehicul sigur trebuie sa se plieze in partea din fata si cea din spate dar sa pastreze rigid habitaclul.

De exemplu, in cazul unei ciocniri de un perete, produsa la o viteza de 50km/h, o "masina tanc" se va deforma cu numai 10 cm, iar soferul (suferind un impact echivalent cu 100 de ori propria sa greutate), nu va supravietui.

In cazul unei masini cu "arhitectura absorbanta", capabila de o deformare de pana la 80 de cm, soferul va suferi numai o cincime din forta de impact.

Protejarea ocupantilor in habitaclu

Al doilea aspect privind siguranta, in continua perfectionare la Renault: este dispozitivul de protectie al habitaclului in cazul unei coliziuni.

Scopul este retinerea pasagerilor pe scaune, minimizand astfel efectele impactului.

Riscul de deces este de sase ori mai mare pentru pasagerii ejectati fata de cei raman in scaune.

In 1993, Renault a fost unul dintre primii constructori care a introdus pretensionarea, care blocheaza centura de siguranta in cazul unei franari bruste. Dupa numeroase optimizari, acest dispozitiv de retinere a devenit in 1997 un sistem unic format din trei elemente, cunoscut sub numele de SRP (Sistem Renault de Protectie).

  • pretensionatorul, care este conectat la centura de siguranta, limiteaza avansarea corpului prin fixarea centurii peste piept ;
  • limitatorul de efort reduce presiunea pe care centura o exercita asupra pieptului fiindca aceasta poate cauza accidentari grave in eventualitatea unui impact violent;
  • airbag-ul, situat in volan pentru sofer si in bord pentru pasager, absoarbe impactul.

Impactul frontal

Impactul frontal este cel mai frecvent, petrecandu-se in 60% din accidente. Gustave Desire Lebeau a inventat "centurile protectoare" in 1903, dar abia dupa 80 de ani centurile de siguranta au devenit obligatorii! Asociate cu airbag-urile in sisteme de fixare din ce in ce mai sofisticate, ele salveaza vieti si reduc considerabil riscul ranirii.

Renault are un nivel inalt de experienta in acest domeniu si sisteme performante de protectie ce au permis ca Laguna II (2001), Vel Satis si Megane II (2002) sa fie recunoscute ca cele mai sigure in categoria lor.

Impactul lateral

Impactul lateral (30 % din accidente) este cauza a 26% din accidentele mortale si 17 % din accidentele grave. In acest caz este afectat capul si toracele ocupantilor. Renault utilizeaza un sistem combinat de airbag-uri in 2 volume, care este fixat de scaun si care acopera corpul de la cap pana la abdomen.

O protectie importanta este asigurata de barele de protectie care amplifica rezistenta portierelor.

Impactul spate

acesta este cel mai putin periculos dar poate cauza rani ale coloanei vertebrale. In 1997 Renault a introdus tetiere care sa amortizeze acest impact si sa completeze sistemul SRP. Gratie formei curbate si pernelor pliabile, ele pot fi adaptate pentru pasagerii de toate marimile, reducand astfel numarul de accidente minore cu 35%.