urmareste-ne pe facebook! abonare newslatter

Protectia mediului

Politica de mediu Renault se bazeaza pe intelegerea provocarilor ecologice ale planetei noastre, de aceea actioneaza in fiecare zi pentru ca automobilul sa-si continue drumul intr-un mediu natural perfect pastrat.

Renault introduce noua denumire "Renault Eco2" cu scopul de a informa publicul despre angajamentul Renault de a oferi vehicule ecologice si economice ca parte a contributiei sale pentru protectia mediului inconjurator. Modelele Renault Eco2 respecta trei standarde internationale de mediu: sunt produse intr-o uzina certificata ISO14001, emisiile CO2 nu depasesc 140 g/km (sau vehiculele sunt compatibile cu biocombustibili) si in completarea faptului ca sunt reciclabile in proportie de 95% la sfarsitul ciclului de viata, cel putin 5% din materialele plastice utilizate provin din materiale reciclate.

Modelele Renault Eco2 sunt atat ecologice cat si accesibile majoritatii cumparatorilor. Asadar progresul reprezentat de modelele Eco2 va conduce la un castig important atat pentru clienti, dar si pentru mediul inconjurator.

In cadrul Contractului Renault 2009, compania a declarat public obiectivele sale ambitioase de protectie a mediului. Acestea reprezinta o parte din politica pe care Renault a urmat-o in ultimii 10 ani pentru a limita efectele activitatii sale asupra mediului in fiecare stagiu al ciclului de viata a unei masini de la productie pana la casare si reciclare. Renault si-a afirmat disponibilitatea de a se ridica la nivelul marilor provocari pentru protectia mediului oferind acum tehnologii accesibile care pot fi aplicate majoritatii produselor sale. Oferind modele economice din punct de vedere al costurilor de achizitie si de intretinere, Renault va contribui la eficientizarea protectiei mediului.

Motorizarile Eco2 se regasesc in gama modelelor: Clio III, Megane Hatchback, Megane Sedan, Megane Estate, Scenic.

Poluarea sonora nu a fost inclusa pe lista criteriilor pentru ca nu exista inca nici un standard global acceptat. Renault este insa lider si in aceasta privinta, cu multe din modelele sale avand un nivel de zgomot cu 3 dB mai mic decat standardul EU de 74 dB.

La sfarsitul anului 2006, Renault a introdus versiunile de 90 si 115 CP ale lui 2.0 dCi Trafic si versiunile de 100 si 120 CP ale lui 2.5 dCi Master, ambele functionand cu biodiesel B30. Aceste modele pot functiona atat cu motorina clasica, cat si cu un amestec diesel si 30% biodiesel (B30). Prima limuzina cu biodiesel va aparea in 2008. Intre timp, Renault lucreaza la a doua generatie de combustibili. Acestia sunt obtinuti in urma procesului Fischer Tropsch din gaz natural ( gaz transformat in lichid), carbune (carbune transformat in lichid) sau biomasa (biomasa transformata in lichid).

Din martie 2006, Renault si-a unit eforturile cu DaimlerChrysler, Volkswagen, Royal Dutch Shell si Sasol Chevron in cadrul Aliantei pentru Combustibili Sintetici in Europa (ASFE)

In 2006, ca parte a contractului Renault 2009, Renault a anuntat intentia sa de a lucra la dezvoltarea unei game largi de tehnologii alternative incluzand vehicule electrice, hibrizi si pila de combustibil. Aceste tehnologii nu sunt insa noi pentru Renault. Inca din 1997, Renault a prezentat Fever, primul vehicul de cercetare cu pila de combustibil cu hidrogen. Mai recent, prototipul Ellypse marcheaza preocuparea Renault pentru a dezvolta modele cu tehnologii de viitor.