urmareste-ne pe facebook! abonare newslatter

Istoric Renault

De mai bine de un secol Renault si-a conturat personalitatea, impunandu-se in primele decenii de viata pe piata din Franta, si ajungand in secolul vitezei o marca de renume mondial.

1898-1914

In Franta anului 1898, Louis Renault este fondatorul uzinelor cu acelasi nume. Productia de serie incepe in 1905, o data cu prima comanda de 250 de taxiuri. Pana in ajunul Craciunului, Louis Renault avea comenzi de la alte 12 firme pentru livrarea prototipului sau.

1914-1945

Renault produce camioane, brancarde, ambulante, obuze si chiar si faimoasele tancuri FT17 care aduc o contributie decisiva la victoria finala, in razboiul ce cuprise lumea.

In 1919, Louis Renault detine prima companie industriala privata din Franta. Rezista, apoi crizei economice aparute dupa crahul din 1929, prin marirea productivitatii si reducerea costurilor.

In continuare, compania este rechizitionata, confiscata si, apoi, nationalizata in 1945 de catre guvernul provizoriu condus de generalul de Gaulle, devenind Regia Nationala a Uzinelor Renault (RNUR).

1945-1975

Isi continua ascensiunea, devenind una dintre cele mai importante companii din Franta intrand pe pietele internationale din Spania, Portugalia si in America Latina. Renault inoveaza constant si cunoaste succesul cu automobilele Dauphine, Renault 4 si Renault 8. In urma unor noi operatiuni de achizitionare, Renault reuseste sa ocupe locul al doilea in ierarhia constructorilor de vehicule de mare tonaj.

Din 1955, Pierre Dreyfus trece la carma Regiei, cota vanzarilor in afara granitelor tarii se ridica la 55% pana in 1975. Economic si practic, Renault 5 va deveni un adevarat success. Regia isi imbogateste gama cu un model de lux, Renault 16 care anunta viitoarele succese.

1975-1990

Innoirea gamei este accelerata de aparitia a doua modele de lux: Renault 25 si Espace. Marca se impune in competitiile sportive si isi face intrarea in Formula 1.

Dupa o perioada de stagnare Renault demareaza o politica de reducere drastica a costurilor, concentrandu-se asupra principalei activitati si consacrandu-si toate eforturile innoirii gamei sale. In 1987, Renault inregistreaza un profit de 3,7 miliarde de franci. Pe fondul cresterii cifrei de afaceri se demareaza revolutia "calitatii totale" prin includerea in proiectarea vehiculelor sale protectia mediului. Renault 19 si Clio sunt modelele reprezentative ale acestei perioade.

1990-1999

Pe fondul unor actiuni de regrupare a constructorilor de automobile, Renault isi doreste o fuziune cu Volvo, proiect abandonat in 1993, insa achizitioneaza actiuni Nissan in 1999. De asemenea, compania continua sa inoveze si sa isi innoiasca gama prin intermediul noilor MĂŠgane I si II, Laguna, Avantime, Vel Satis si noua generatie a automobilelor Espace. Succesele obtinute in Formula 1 consolideaza notorietatea si credibilitatea marcii.

Dupa 1999

Participarea Renault la capitalul Nissan atinge 44% in 2002, iar achizitionarea firmelor Samsung Motors si Dacia, da un impuls puternic strategiei sale de dezvoltare durabila. Obiectivul marcii este reprezentat de construirea unui mare grup binational, cu vocatie mondiala impreuna cu Nissan, si comercializarea a 4 milioane de vehicule pana in 2010, purtand marcile Renault, Dacia si Renault Samsung.